zondag 3 juni 2012

Goedemorgen allemaal,

Gisteren uren bezig geweest maar het resultaat mag er dan ook zijn.
Zonder de hulp van mijn lieve man, zou dit niet in één dag klaar geweest zijn.

Onderstaand een collage van VOOR de bewerking


en dit is het eindresultaat



Ik heb er bewust "doorleefde stukken" ingehouden, dat vind ik persoonlijk altijd net iets meer hebben dan al dat strakke



Ik heb nu een kleurencombinatie van PTMD Hot White, Fresh Jade en Urban Beige, ik houd er wel van;-)

Op de vloer moet je no maar niet letten, want dat wordt ook nog een keer een giga klus, een laminaatvloer leggen.
Toen we hier ooit kwamen wonen lag er een donkere eiken vloer in.
Te donker naar ons zin dus toen hebben we hem geschuurd en in de was gezet maar met kleine kinderen was dit ook geen optie dus toen hebben we de hele beneden verdieping met marmoleum (toen hadden we ook nog hele andere meubelen wat er wel bij paste) laten leggen waar we nu dus vreselijk veel spijt van hebben.
Het zit natuurlijk vreselijk gelijmd en is waarschijnlijk geen optie om dat proberen  los te trekken.
Dus dan maar laminaat er overheen;-), dat moet in één keer helemaal doorgelegd worden, hal, kamer en keuken, dus niet zo'n klein klusje.

Waar ik gisteren achtergekomen ben is dat de rieten fautauils ook prima met krijtverf behandeld kunnen worden.


Dit is een proefstukje wat ik gisteren even aan de achterkant heb gedaan.
Ik heb ook nog hier en daar rieten lades dus die krijgen ook een metamorfose;-)


Gewoon met een platte kwast, werkt geweldig!

Nou, dit was een heel verhaal;-) en jullie begrijpen dat we nog lang niet klaar zijn met onze projekten.

Leuk dat je weer even langskwam.

Lieve groetjes en een fijne zondag,
Ellenxx

7 opmerkingen:

Carla D zei

Ziet er leuk uit Ellen!
Het schiet met kleine stappen toch op he?
Ik ben benieuwd hoe je stoel er uit zal gaan zien.

Liefs,
Carla

Unknown zei

Wauw, van een geslaagde metamorfose gesproken, prachtig is het geworden!
Wat een werk zijn die stoelen hè!
Maar ze zijn af!!!
Haaha, en ik zie dat het witvirus je te pakken heeft, dan ga je op zoek naar alles wat maar kan geverfd worden. Hier is dat een jaartje geleden ook zo gegaan en ik heb er nog steeds geen spijt van, het is zoveel lichter in huis, helemaal anders!
Succes met je verdere projekten,
liefs, Sonja

Riet zei

Ohhh dat ziet er heel anders uit Ellen.
Vind het veel mooier.
Lekker licht en fris.
Het is wel een heel karwei,maar het resultaat mag er zijn,hier kan je echt trots op zijn.
Veel plezier met het volgende.
We zien het wel weer van je.

Liefs Riet.

Yvonne zei

Ziet er heeeeel gaaf uit Ellen!
En wat ziet het er inderdaad anders uit, maar wel heel mooi.
Het proefstukje riet krijgt ook vast nog een vervolg.
Groetjes van Yvon

Bente zei

Hi Ellen. That was a fantastic change. LOVE it. You did a good job.
We will always have something to change, that`s for sure.

Have a nice day.

Hugs

Juliëtte zei

Mooi gedaan , Ellen!
Heerlijk hoor al die oude meubeltjes wit kalken/schilderen!
Geeft gelijk die sfeer, die we zo zoeken!
Ben benieuwd naar je volgende projecten!

Liefs, Juliëtte

Anja Huisman zei

Hallo Ellen,
Wat een klus...maar het ziet er prachtig uit! Heel fris en vrolijk. Leuk dat je mijn blog gaat volgen. Ik vind het leuk om ook jouw blog te gaan volgen. Ben benieuwd wat je allemaal nog meer van een nieuw laagje verf gaat voorzien ;).
Groetjes, Anja