woensdag 8 februari 2012

Vogeltaart

Goedemorgen lieve bloggers,

Ik heb vanmorgen mijn VOGELTAART even afgemaakt.
Ze hebben het zo hard nodig met deze bizare kou, een vogel verliest per nacht 10% van zijn lichaamsgewicht als het zo streng vriest.


Ik heb gebruik gemaakt van een siliconenvorm van een tulband.

1 kg ONGEZOUTEN en ONGEBRUIKT frituurvet
Diverse noten, zaden, zonnebloempitten, krenten en rozijnen en stukjes appel

Je kunt er voor de kleur ook nog een likje ONGEZOUTEN pindakaas doorheen doen (had ik niet op dit moment) dan krijg je het idee van een mokkataart
of
een scheutje roosvice (als het maar iets is zonder kleurstoffen), dan krijgt de taart een rose kleur, net waar je van houdt.
Jammer dat die kleine sierappeltjes niet meer te koop zijn, kun je ook zo leuk de boel mee versieren.
Ben van plan eens een bakvorm van een hart te kopen en dan leuk ophangen in de tuin.

Wens jullie weer een fijne dag en tot gauw weer,
Groetjes,
Ellen

7 opmerkingen:

Jacqueline (Sjakkie) zei

Wow, dat ziet er heerlijk en heel mooi uit.
Groetjes van Jacqueline

Sezoentje-Sonja zei

Wat zullen de vogeltjes blij zijn zeg, ziet er heerlijk uit!
Hier worden ze ook volop verzorgt want het is zo leuk om ze bezig te zien op de voedertafel.
Dankjewel nog voor je inkleurtip, ziet er eigenlijk wel handig uit, ik zoek nog een beetje verder wat me qua inkleuren het best bevalt.
Liefs, Sonja

little sweet things zei

Het lijkt me een heel gepriek met dat frituurvet maar het resultaat is geweldig en wat zullen de volgels genieten.
Groetjes, Sas

kienkele zei

Ziet er prachtig uit Ellen, heb het laatst ook gedaan, maar dan in allerlei kleine bakvormpjes. Het was heeeeel snel op!
Fijne dag nog, groet, Tineke

kienkele zei

Dat ziet er prachtig uit Ellen. Heb het laatst ook gedaan, maar dan in allerlei kleine bakvormpjes. Het was heeel snel op. Fijne dag, groet, Tineke

Verrassend Goed! zei

Hoi Ellen, nou niet je eerste volger maar wel aangemeld. Wat een verwennerij voor de vogels.!
warme groet,
Marianne

Carla zei

Ik heb me gelijk maar even aan gemeld.
Ik kan de foto helaas niet zien...een zwart vlakje met een pijl, dat is wat ik zie.
Maar...neem aan dat hij mooi is en dat de vogels er super blij mee zijn.

lieve groetjes Carla.